Według Raportu Prosumer autorstwa Havas, mniej się zadłużamy, przekonujemy się do minimalizmu i przestajemy wierzyć w American Dream
Zaledwie cztery osoby na dziesięć uważają, że pieniądze nadają ich życiu sens, a połowa respondentów jest zdania, że byliby szczęśliwsi, gdyby konsumowali mniej — takie są wyniki nowego badania „Pieniądze, Pieniądze, Pieniądze: Postawy wobec Kredytów, Konsumpcji i Kryptowalut” przeprowadzonego przez Havas. W czasach, gdy światowa gospodarka zwalnia, a wielu z nas ma mniej zasobów finansowych, zmiana postaw wobec pieniędzy, konsumpcji i długów wskazuje, że kapitalizm szybko może zbankrutować.
Główne wyniki badania:
Pieniądze to nie wszystko, chociaż są ważne: 71% badanych twierdzi, że ich życie byłoby lepsze, gdyby byli bogatsi. Z drugiej strony 81% jest zdania, że ludzie, którzy mają obsesję na punkcie pieniędzy, nie dostrzegają prawdziwego sensu życia. 73% respondentów podziwia tych, którzy mimo swojego bogactwa żyją skromnie.
Ostrożnie podchodzimy do długów: Prawie siedmiu na dziesięciu respondentów twierdzi, że gdyby byli mniej zadłużeni, ich życie byłoby lepsze. Główny powód, dla którego staramy się o kredyt, to kupno domu (50%), opłacenie edukacji dzieci (40%), inwestycja w swoją firmę (31%) i kupno samochodu (27%).
Zadajemy sobie pytania o to, co daje nam kapitalizm: Tylko 49% badanych uważa, że im ciężej się pracuje, tym więcej się zarabia — czyli wierzy w przekonanie, na którym opiera się kapitalizm. 50% respondentów czuje się sfrustrowanych tym, że tak długie godziny pracy wystarczają im tylko na utrzymanie.
Banki muszą się zmienić: Konsumenci na całym świecie oczekują, że banki zaczną używać nowych technologii i będą proponować klientom bardziej spersonalizowane usługi. 59% badanych chciałoby mądrzej oszczędzać, 49% — żeby całymi ich finansami zajmowała się jedna organizacja, a wśród najnowocześniejszych konsumentów w próbie (Prosumentów), 55% chciałoby płacić za wszystko smartfonami albo używać do płatności technologii biometrycznych.
Relacja ludzi z pieniędzmi jest tak ważna, że jej zbadanie zapewnia wgląd w dużo więcej istotnych i pilnych kwestii niż same tylko finanse. Pieniądze kształtują to, jak na co dzień żyją ludzie, wpływają na ich marzenia, zapatrywania na przyszłość, relacje międzyludzkie i spojrzenie na świat. Badanie Havas jasno wskazuje, że ludzie nie wierzą już w to, co obiecuje kapitalizm, i martwią się o przyszłość swoich dzieci. W ciągu ostatniego roku byliśmy świadkami fermentu kulturalnego, gospodarczego i politycznego — dostaliśmy namacalne dowody na to, że ludzie w najróżniejszych krajach świata chcą się buntować, zmieniać świat i wytyczać nowy kierunek. Jaki będzie ten nowy kurs, jak powinny działać firmy w naszych burzliwych czasach i jakie wartości dodane mogą dziś wiązać się z markami — to pytania, na które trzeba sobie odpowiedzieć. Perspektywy nie są łatwe, ale wiążą się z ekscytującymi wyzwaniami.
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Poniżej kilka dodatkowych danych:
- 67% prosumentów uważa, że ekonomia dzielenia się pomaga przedsiębiorcom osiągnąć sukces.
- 53% prosumentów z chęcią podzieli się swoimi danymi osobowymi w zamian za bezpłatny dostęp do kultury, rozrywki i informacji.
- 73% prosumentów chętnie obejrzy reklamę w zamian za bezpłatny dostęp do kultury, rozrywki i informacji.
- 62% prosumentów w ciągu najbliższych kilku lat chciałoby za wszystko płacić poprzez urządzenia w technologii wearable np. chip umieszczony w zegarku.
- 34% prosumentów twierdzi, że w ciągu najbliższych kilku lat Bitcoin lub inna wirtualna waluta zastąpi gotówkę.
Więcej informacji znajduje się w raporcie „Pieniądze, Pieniądze, Pieniądze: Postawy wobec Kredytów, Konsumpcji i Kryptowalut”, opartym na badaniu, w którym wzięło udział 11 976 osób w wieku powyżej 18 lat na 37 rynkach. Badanie zostało stworzone przez Havas i przeprowadzone przez Market Probe International. Dowiedzieć się więcej lub ściągnąć raport można na stronie http://mag.havas.com/prosumer-report/money/.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/im-mniej-kupujemy-tym-jestesmy-szczesliwsi